Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych, w tym zbieranych za pośrednictwem serwisu Kancelaria Sitnik i Współpracownicy, dostępnego pod adresem sitnik.pl.
Użyte poniżej sformułowania oznaczają:
Kancelaria – Kancelaria Adwokacka Mateusz Sitnik i Współpracownicy, ul. Działkowa 8 (IV piętro), 41-506 Chorzów, NIP: 9691619289, REGON: 364876204, numer telefonu: 32 706 15 55, adres e-mail: info@sitnik.pl;
Serwis – strona internetowa znajdująca się pod adresem sitnik.pl;
Użytkownik – osoba fizyczna korzystająca z Serwisu, odwiedzająca stronę internetową dostępną pod adresem sitnik.pl lub w inny sposób przekazująca Kancelarii swoje dane osobowe za pośrednictwem sieci Internet;
Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej;
Newsletter – usługa umożliwiająca dostarczenie przez Kancelarię bezpłatnych treści Użytkownikowi – za jego uprzednią wyraźną zgodą na podany przez niego adres poczty elektronicznej;
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
§2. [Przetwarzanie danych osobowych]
Kancelaria, jako podmiot, z którym Użytkownik zawiera umowę, prowadzi relacje biznesowe lub korzysta z działań marketingowych, jest odrębnym administratorem danych osobowych Użytkownika i samodzielnie decyduje o celach oraz sposobach przetwarzania udostępnionych danych.
Zbieranie danych osobowych następuje w związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu lub innych form komunikacji z Kancelarią na odległość, i może obejmować:
dane identyfikacyjne zebrane w trakcie kontaktu (np. telefonicznie, korespondencyjnie lub pocztą e-mail, w tym przez zakładkę „Kontakt” Serwisu), przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, w celu wykonywania umów zawartych Użytkownikiem lub podjęcia działań poprzedzających zawarcie umowy, w tym świadczenia usług doradztwa prawnego, audytowych i szkoleniowych, przez cały okres obowiązywania tych umów lub do czasu zamknięcia procesu obsługi zapytania, jeżeli nie doszło do zawarcia umowy w związku ze skierowaniem zapytania;
dane zbierane automatycznie w związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu – dane logów Serwisu, przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w celu realizacji przez Kancelarię prawnie uzasadnionych interesów własnych, polegających na prowadzeniu działań statystycznych oraz prac rozwojowych, przez okres niezbędny dla realizacji celów ich przetwarzania lub do czasu zgłoszenia przez Użytkownika skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w tym zakresie;
dane zbierane za pośrednictwem formularza newsletter, w celu realizacji przez Kancelarię prawnie usprawiedliwionych interesów własnych, polegających na dostarczaniu informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym newsletteru, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, do czasu zgłoszenia przez osobę, której dane dotyczą prawnie wiążącego sprzeciwu;
dane zbierane w związku z udziałem w organizowanych przez Kancelarię wydarzeniach merytorycznych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, do zakończenia danego wydarzenia.
Kancelaria zastrzega sobie prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres dłuższy niż wskazane w lit. a) – c) powyżej, na podstawie przepisu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, w celu realizacji przez Kancelarię prawnie usprawiedliwionych interesów własnych, polegających na dochodzeniu roszczeń wobec Użytkownika i podmiotów trzecich w związku z korzystaniem z Serwisu lub ochrony przed tego rodzaju roszczeniami, do czasu wygaśnięcia tych roszczeń lub ich przedawnienia.
Dane osobowe osób fizycznych nie będących Użytkownikami, mogą być również przetwarzane przez Kancelarię w związku:
z obsługą prawną klientów i mogą obejmować: dane indentyfikacyjne, adresowe oraz dane szczególnych kategorii, w szczególności przekazane przez klientów lub pozyskane w związku z prowadzoną obsługą prawną – w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. c) i f) RODO, gdzie uzasadnionym interesem Kancelarii jest realizacja umowy w zakresie obsługi prawnej klienta, a w zakresie danych szczególnych kategorii – w oparciu o art. 9 ust. 2 lit. f) RODO.
ze współpracą z kontrahentami Kancelarii (również potencjalnymi), w tym dostawcami usług, i mogą obejmować dane identyfikacyjne – w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. b), c) i f) RODO, gdzie uzasadnionym interesem Kancelarii jest nawiązanie i realizacja współpracy z danym kontrahentem, w tym dostawcą usług.
Dane osób, o których mowa w ust. 6 lit. a) przetwarzane będą przez Kancelarię przez czas określony powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności przepisami:
ustawy o radcach prawnych;
ustawy prawo o adwokaturze;
ustawy o doradztwie podatkowym.
Dane osób, o których mowa w ust. 6 lit. b) przetwarzane będą przez Kancelarię przez czas współpracy z nimi lub podmiotami, które reprezentują, a następnie przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami wynikającymi z tej współpracy oraz przez okres przewidziany powszechnie obowiązującymi przepisami.
Dane osobowe mogą być pozyskiwane przez Kancelarię zarówno bezpośrednio od niego, za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji, jak również z innych źródeł (np. od podmiotu zatrudniającego lub współpracującego z Użytkownikiem lub osobą fizyczną nie będącą Użytkownikiem, będącego klientem Kancelarii). Może się również zdarzyć, że dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez współpracownika Kancelarii na skutek powierzenia ich przetwarzania przez drugą z nich – np. w związku z zapewnianą na jej rzecz obsługą administracyjno-biurową.
Dane osobowe Użytkownika mogą być przekazywane w niezbędnym zakresie odbiorcom danych – podmiotom świadczącym na rzecz Kancelarii usługi wsparcia, w ramach stosunku powierzenia przetwarzania danych osobowych, w związku z korzystaniem z usług dostarczanych przez te podmioty.
Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane na serwerach zlokalizowanych poza obszarem EOG – tj. w USA, należących do podmiotu zapewniającego nam narzędzia informatyczne. Przetwarzanie to następuje z zachowaniem standardów bezpieczeństwa określonych decyzją Komisji Europejskiej o adekwatności poziomu ochrony danych osobowych zapewnianego przez USA w ramach Data Privacy Framework.
Z zastrzeżeniem wyjątków prawnie przewidzianych, Użytkownik oraz osoba fizyczna, nie będąca Użytkownikiem, ma prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dokonywanego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO oraz do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych – za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kancelaria@uodo.gov.pl lub na piśmie na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Podanie danych określonych w ust. 4 jest dobrowolne lecz może być konieczne do świadczenia usług tam opisanych bądź wykonania przez Kancelarię opisanych tam działań.
Dane Użytkownika nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu.
§3. [Bezpieczeństwo danych osobowych]
Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są w odpowiednio zabezpieczonych centrach przechowywania informacji, do których dostęp mają tylko upoważnione osoby.
Kancelaria przetwarza dane osobowe Użytkownika z poszanowaniem wszystkich wymogów prawnych i technicznych nałożonych na niego przez powszechnie obowiązujące przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
Dane osobowe Użytkownika, w granicach ujętych tą polityką i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa zostaną zachowane w poufności.
§4. [Newsletter]
Usługa Newsletter polega na cyklicznym, nieodpłatnym przesyłaniu przez Kancelarię na podany przez Użytkownika adres e-mail informacji o charakterze edukacyjnym, handlowym i marketingowym.
Korzystanie z usługi Newsletter jest dostępne dla każdego Użytkownika po podaniu w części Serwisu dotyczącej usługi Newsletter swojego adresu e-mail, a następnie zaakceptowaniu zapisu do usługi Newsletter (poprzez kliknięcie przycisku “Zapisz się”). Po kliknięciu przycisku “Zapisz się” do Użytkownika zostanie przesłany mail aktywujący usługę Newsletter. Kliknięcie przycisku „Potwierdzam” powoduje aktywację usługi Newsletter i oznacza wyrażenia zgody na rozpoczęcie jej świadczenia.
Aktywacja usługi Newsletter oznacza zgodę Użytkownika na przesyłanie przez serwis informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także zgodę na wykorzystanie przez Kancelarię telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego oraz przekazywania informacji handlowych w tym kanale komunikacji zgodnie z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne.
Wyrażenie zgody przez Użytkownika jest dobrowolne, jednak konieczne do uruchomienia usługi Newsletter. Brak zgody oznacza, że usługa nie będzie mogła być świadczona.
Użytkownik może w każdej chwili i bez podawania przyczyny zrezygnować ze świadczenia usługi Newsletter poprzez kliknięcie linku rezygnacji znajdującego się w przesłanej do niego wiadomości Newsletter.
Rezygnacja oznacza niezwłoczne zakończenie świadczenia usługi Newsletter tj. zaprzestanie dalszego otrzymywania przez Użytkownika wiadomości, a także powoduje usunięcie danych Użytkownika z bazy odbiorców usługi Newsletter.
Wszelkie treści przekazywane w ramach usługi Newsletter są objęte ochroną prawnoautorską. Prawami autorskimi do ww. treści dysponuje Kancelaria, bądź inny podmiot, od którego uzyskano odpowiedni tytuł prawny do ich wykorzystywania.
Użytkownik może złożyć reklamację na usługę Newsletter poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: info@sisz.pl
Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Użytkownika składającego reklamację, opis nieprawidłowości oraz żądanie reklamacyjne. Termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni. O rozpatrzeniu reklamacji lub jego braku Użytkownik zostanie powiadomiony za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail.
Użytkownik będący konsumentem w rozumieniu obowiązujących przepisów, może w sprawach dotyczących usługi Newsletter skorzystać z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
§5. [Cookies]
Sewris używa plików cookies m.in. w celu dostosowania Serwisu do potrzeb Użytkowników oraz w celach statystycznych. Pliki cookies to dane, w szczególności pliki tekstowe, wysyłane z serwera strony internetowej i przechowywane przez przeglądarkę internetową lub inne rozwiązania technologiczne na urządzeniu końcowym (np. komputerze osobistym lub urządzeniu mobilnym typu smartphone). Podczas korzystania przez Użytkownika z serwisu automatyczne zbierane są dane takie jak: adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego.
W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych tu cookies.
Zgodnie z praktyką większości serwisów internetowych przechowywane są zapytania HTTP kierowane do serwera (logi serwera).
Zebrane logi przechowywane są przez okres 12 miesięcy od dnia ich zebrania lub do czasu zgłoszenia przez Użytkownika skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych w tym zakresie, i przetwarzane są jako materiał pomocniczy służący do administrowania Serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania Serwisem. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające Serwis.
Przetwarzanie danych, o których mowa powyżej, odbywa się w odniesieniu do danych logów na podstawie przepisu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. w celu realizacji uzasadnionego interesu Kancelarii obejmującego administrowanie Serwisem i prowadzenie statystyk, a także w związku z udzieleniem zgody, na podstawie przepisu art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, w odniesieniu do danych zbieranych z wykorzystaniem cookies. Zgoda udzielona przez Użytkownika może być wycofana w każdym czasie, z zastrzeżeniem, że nie będzie miało to wpływu na przetwarzanie przed jej wycofaniem.
Serwis wykorzystuje następujące cookies:
niezbędne – zbierające informacje o sposobie używania witryny przez odwiedzających, np. najczęściej odwiedzanych stron lub komunikatów o błędach itp.,
funkcjonalne – zapisujące ustawienia użytkownika, m.in. język, wyrażone zgody itp., takie jak: cookies statyczne – służące do prowadzenia statystyk i sesyjne – tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji,
analityczne i marketingowe – służące do działań analitycznych, w jaki sposób Użytkownik korzysta ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
§6. [Kontakt]
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych Użytkowników można kontaktować się pisemnie na adres siedziby Kancelarii lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@sitnik.pl